جمعه ۲۴ شهریور ۰۲

خرید سرور مجازی اقتصادی

سرور مجازی چیست؟

سرور یک سیستم قوی است که تمامی فایل‌ها، داده‌ها و اطلاعاتی که مربوط به وب سایت است روی آن بارگذاری می‌شود. هر گاه یک کلاینت آدرس دامنه وب سایت مورد نظر را درخواست کند، این سرور اطلاعات مورد نیاز را به مرورگر کلاینت می‌فرستد و سایت برای فرد به نمایش گذاشته می‌شود.

در سرور مجازی از مجازی سازی استفاده می‌شود. به این حالت که به جای استفاده از چند سخت افزار مستقل و جدا از هم برای هر سرور، یک سخت افزار قدرتمند را با استفاده از نرم افزار به چند سرور مستقل از هم تبدیل می‌کنند. بدین ترتیب روی یک سخت افزار چند سرور جدا از با مشخصات جدا از هم داریم.

سرور مجازی اقتصادی خوب

سرورهای مجازی دارای امکانات و ویژگی‌های خاص خودشان هستند و هر کدام بسته به شرکت‌ ارائه دهنده ویژگی‌های مختلفی دارند. به طور مثال سرور مجازی اقتصادی قیمت مناسب‌تری دارد و در عین حال مشخصات سخت افزاری‌اش به نسبت ضعیف‌تر است و مناسب برای استفاده‌های سبک‌تر می‌باشد.

کاربردهای یک سرور مجازی

سرورهای مجازی دارای کاربردهای فراوانی می باشند. از جمله کاربردهای اصلی سرورهای مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حفظ پایداری وب سایت: در سرورهای فیزیکی مشترک، بالا رفتن بازدیدها از یک سایت ممکن بود باعث ناپایداری و کند شدن یک سایت دیگر که بر روی همان سرور بود منجر شود. اما با خرید سرور مجازی اقتصادی، می‌توان یک محیط پایدار برای وب سایتتان ایجاد کنید و خیالتان راحت باشد که کاربرانتان اذیت نخواهند شد.

استفاده بهینه از منابع: خرید سرور مجازی اقتصادی خوبی‌ای که دارد این است که می‌توانید هر میزانی که نیاز دارید را تهیه کنید و نه بیشتر. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های‌تان بی مورد بالا نرود. همچنین اگر با پیشرفت و گسترش کارتان مواجه شدید می‌توانید منابع بییشتری اختصاص دهید که در سرورهای فیزیکی این کار امکان‌پذیر نیست.

سیستم عامل و نرم افزار دلخواه: در سرورهای فیزیکی مشترک، میزبان وب سرور را مدیریت می‌کند. اما در سرور مجازی شما اختیار دارید که بسته به نیازتان از هر سیستم عاملی که علاقه دارید استفاده کنید و هر نرم افزاری که می‌خواهید را نصب کنید. این آزادی عمل به لطف سرور مجازی به دست می‌آید.

مزایای سرور مجازی اقتصادی خوب

از مزایای سرور مجازی خوب این است که در مقایسه با هاست اشتراکی سریع‌تر و مطمئن‌تر است. همچنین ترافیک بیشتر سایر وبسایت‌ها و سرورهای مجازی که به صورت مشترک بر روی سرور فیزیکی شما نصب شده‌اند هیچ تاثیری بر روی یکدگیر ندارند و کاملا به صورت مستقل عمل می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.