پنجشنبه ۲۳ شهریور ۰۲

قیمت کارتن

 

مهمترین عاملی که در هزینه کارتن بسته بندی تأثیر بسیار زیادی می گذارد، هزینه کاغذ کارتن است. به طوری که با بالا و پایین رفتن هزینه کاغذ کارتن هزینه کارتن هم تغییر می کند. البته به جز هزینه کاغذ کارتن عوامل دیگری از قبیل نوع کاغذ رویه، فلوت و زیره و همچنین نوع چاپ و رنگ چاپ و غیره بر هزینه کارتن اثر می گذارد.

انواع کارتن ها با یکدیگر از لحاظ قیمت متفاوت هستند چرا که نحوه ساخت آنها و مواد اولیه تشکیل دهنده ی آنها با یکدیگر متفات هستند. مثلا هزینه کارتن خام مطمئنا نسبت به قیمت کارتن (قیمت کارتون) ساده ارزان تر است و حتی هزینه کارتن معمولی نسبت به کارتن لمینتی مناسب تر خواهد بود و خب مطمئنا کارتن لمینتی به دلیل استحکام بالا و قابلیت چاپ آن هم با کیفیت بالا را نسبت به بقیه دارد از قیمت بالاتری هم نسبت به بقیه برخوردار است.

حتی می توان گفت کارتن های 3 لایه و کارتن 5 لایه و حتی 7 لایه از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. کارتن های 7 لایه به دلیل استفاده از لایه های بیشتر در هنگام ساخت آن و استحکام بالای آن می توان گفت که از هزینه بالاتری هم نسبت به کارتن های 5 لایه و 3 لایه دارد. این موضوع را حتی شما در هنگام استعلام قیمت بسته بندی می توانید بفهمید.

استعلام قیمت کارتن

چگونگی گرفتن ابعاد کارتن مورد نظر

برای استعلام قیمت کارتن‌های بسته بندی و همینطور اطلاع از قیمت کارتن مقوایی لازم است درب کارتن را ببندید و در آینه حالت با ابزار اندازه گیری مانند متر یا خط کش طول کارتن، عرض کارتن و ارتفاع کارتن را اندازه گرفته و به کارتن سازی اعلام کنید.

در کارتن مکعبی در واقع ما دو طول، دو عرض داریم و یک بخش را هم اضافه برای چسباندن کارتن تعبیه می نماییم. که این لبه با توجه به کارتن ممکن است زیاد و یا کم شود. کارتن سازی قیمت کارتن و جعبه را با توجه به این ابعاد و فرمول مربوطه و همچنین مبلغ ورق خام و چاپ موردنظر برآورد نموده و به شما اعلام می دارد.

قیمت ورق خام

منظور از ورق سازی همان تولیدکننده ورق خام کارتن می باشد. قیمت کارتن خام با توجه به جنس آن متفاوت است به عنوان مثال کارتن 3لایه ( برای آشنایی بیشتر با کارتن سه لایه کلیک کنید) از 3 نوع ورق تشکیل شده که می تواند برای هر لایه با توجه به کاربرد جنس متفاوتی را انتخاب نماییم که این خود در قیمت کارتن و جعبه تاثیرگذار می باشد.
برای راحتی کار در کارتن سازی ( کارتنسازی ) ورق سازها لیست قیمتی که تمام ورق های خام  با ابعاد و جنس های مختلف می باشد را ارائه می دهند. که کارتن ساز ( کارتنساز ) با استفاده از آن قیمت را اعلام می دارد.
برای تولید کارتن، ورق وارد کارگاه کارتن سازی ( کارتنسازی ) می شود و به وسیله دستگاهها برش و در نهایت اجزای آن متصل می شود.
کارتن سازی گلبرگ کارتن سازی در کرج می باشد که با نازلترین قیمت کارتن‌های بسته بندی و بالاترین کیفیت بسته بندی مورد نظر شما را تولید می کند. کافی است یک استعلام قیمت و یک نمونه کارتن رایگان از کارشناسان ما درخواست نمایید.

نحوه محاسبه قیمت

برای اینکه بتوانید هزینه و قیمت آنلاین کارتن و جعبه را به بهترین شکل ممکن بدست آورید ابتدا ابعاد کارتن را مطابق با آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم بدست می آوریم و بعد به سراغ مساحت ورق مورد نیاز می رویم و برای بدست آوردن قیمت روز کارتن (قیمت کارتون) از فرمول های زیر کمک می گیریم.

محاسبه طول کارتن: طول × 2 + عرض + عرض + 4

محاسبه عرض کارتن: ارتفاع + عرض

محاسبه هزینه ورق استفاده شده در کارتن: قیمت ورق خام کارتن × طول کارتن × عرض کارتن

نکته: به قیمتی که در این مرحله بدست آورید مبلغی در حدودی 5 تا 15 درصد جهت هزینه تبدیل نوع کار، چاپ و یکسری عوامل دیگر اضافه می کنیم. با اضافه کردن مقدار درصد ذکر شده قیمت کارتن با چاپ را بدست خواهیم آورد. اضافه کردن درصد مورد نظر به روش چاپ مورد استفاده هم وابسته است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع کارتن

انواع کارتن‌ها قیمت های متفاوتی دارند. اما عواملی که بر روی قیمت آن ها تاثیر می گذارد تقریبا یکی است. برای مثال قیمت کارتن خام، قیمت کارتن ساده قیمت کارتن مقوایی و قیمت کارتن عمده بسته به جنس و حجم خرید و نوع کارتن محاسبه می‌شود.  در ادامه به برخی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه انواع کارتن اشاره می کنیم.

  • نوع کاغذ زیره
  • نوع کاغذ رویه
  • نوع کاغذ فلوت
  • تعداد رنگ چاپ
  • نوع چاپ
  • تعداد تیراژ سفارش شده
  • هزینه قالب
  • هزینه کلیشه
  • هزینه ارسال

قیمت انواع کارتن

قیمت انواع کارتن بر اساس تعداد ورقی که در هنگام تولید استفاده می شود بستگی دارد. به عنوان مثال می توانید کارتن های 5 لایه و 3 لایه را در نظر بگیرید، طبیعتا کارتن های 5 لایه که دو ورق بیشتر به نسبت کارتن های 3 لایه در هنگام تولید آن ها استفاده شده از قیمت بیشتری هم برخوردار است. با ما باشید تا با انواع کارتن و قیمت های آن ها آشنا شوید.

قیمت کارتن

هزینه کارتن خام

برای اینکه بتوانید قیمت کارتن خام را بدست آورید باید قیمت کاغذ رویه، کاغذ زیره و نوع فلوت آن را محاسبه کنیم تا به هزینه کارتن خام برسیم.

قیمت کارتن ساده

کارتن ساده یا کارتن معمولی معمولا دارای فرمت استانداری است. یعنی دارای 2 طول، 2 عرض و یک درب ساده است. اگر بخواهیم هزینه کارتن ساده را به نسبت کارتن های دایکاتی محاسبه کنیم باید بگوییم که چون دور ریز کمتری دارند و برای تولید آن ها از قالب استفاده نمی شود، قیمت کارتن ساده نسبت قیمت به وزن آن ها مناسب تر است.

اگر خواهان دریافت قیمت روز انواع بسته بندی هستید می توانید با کارشناسان ما در گلبرگ باکس تماس بگیرید.

قیمت کارتن ای فلوت

فلوت نوع E بسیار ظریف است و کمترین مقاومت را در برابر ضربه و بیشترین مقاومت را در برابر خردشدگی دارند. به همین دلیل هزینه کارتن ای فلوت به نسبت کارتن هایی که از A فلوت تولید شده اند و بیشترین مقاومت را در برابر ضربه و کمترین مقاومت را در برابر خردشدگی دارند، کمتر است. چرا که با اندک ضربه ای دچار آسیب می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.